Københavner Ture


Som opgave på andet semester skulle vi udvikle og producere en multimedieløsning i form af et mobilt website til virksomheden Københavnerture. Københavnerture tilbyder byvandringer i København og omegn, hvor guiden fortæller levende og medrivende historier. Vi skulle således udvide byvandringsoplevelsen med et digitalt univers, hvor vi koblede brugeroplevelsen i det fysiske rum sammen med det digitale. Målgruppe var deres B2B kunder.

Vi udviklede et kort til mobil devicet som forbrugeren kunne benytte under den guidede tur. På kortet er de forskellige stops på ruten sat ind som pejlemærker og ville dukke op når man nærmede sig. Hvis man klikker på pejlemærkerne kommer et vindue op hvor man kan se billeder fra den den gældende tid mm.

Løsningen består af et mobilt website (high fidelity prototype) og et interaktivt SVG baseret kort. Et redesign af deres visuelle identitet og et dokumentationssite

Der blev stadig holdt fokus på, at smartphonen ikke skulle tage for meget opmærksomhed, men dog kun et supplement til turen. Vi ønskede stadig at bibeholde stemningen og atmosfæren, som guiderne ville skaber hos deltagerne.

Grupperne bliver undervejs inddraget og de deltager aktivt. Vores løsning forhindrer at deltagerne bliver let distraheret fra historien, men bliver derimod nysgerrige på den.

Løsningen er udarbejdet ud fra én byvandringstur og ville kunne implementeres til resten.